همه چیز در مورد قاب عکس اکریلیک

آشنایی با قاب عکس اکریلیک و نحوه نگهداری آن

شما باید خاطرات زیبای خود را برای مراجعه در آینده و بازیابی خاطرات خوب ثبت کنید. از عکس برای این منظور استفاده شده است و یکی از راه‌های محافظت از این عکس‌ها یا نقاشی‌ها، استفاده از قاب است. هدف از طراحی قاب عکس اصلاح اشیا نصب شده در آن، افزایش ظاهر کلی عکس و مراقبت از آن است. با قاب ظرافتهای عکس برجسته تر می‌شود.

انواع مختلفی از قاب‌ها (مانند چوب، فلز و خاک رس وجود دارد)، اما یکی از بهترین قاب‌ها آکریلیک است. این قاب از شیشه‌های آکریلیک پلاستیک متیل متاکریلات ساخته شده است که کاملاً شفاف است، دارای لبه‌هایی مانند شیشه می باشد، سبک بوده و در برابر خورد شدن نیز مقاوم است و از این جهت یک قاب ایده آل محسوب می شود. علاوه بر این ویژگی‌ها، قاب آکریلیک می‌تواند برای زیبایی بیشتر از طریق تکنیک‌هایی مانند حکاکی‌های لبه‌های تزئینی و پرداخت منحصر به فرد نیز سفارشی شود.

انواع مختلف قاب آکریلیک مانند بیضی، مستطیل، مربع و دایره وجود دارد.

مروری بر ویژگی قاب‌های آکریلیک

بسته به شکل قاب چوبی، انواع مختلفی از این ساختارهای آکریلیک وجود دارد، به عنوان مثال بیضی، مستطیل، مربع و دایره. این جدول همچنین می‌تواند متناسب با ترجیحات مشتری تغییر کند، به عنوان مثال یک قاب قلب شکل. تفاوت دیگر قاب ها در اندازه آن ها است و می‌توان یک یا چند عکس را در یک قاب نگه داشت. سایزهای بزرگ این قاب ها برای جایگذاری تعداد مشخصی از تصاویر در یک قاب مناسب است و می‌تواند بدون همپوشانی عکس ها، آنها را در خود جای دهد.

تنوع رنگ از دیگر مزایای قاب های آکریلیک است. شیشه آکریلیک را اغلب ترموپلاستیک یا پلاستیک شفاف می‌نامند و برخی از آن‌ها می‌توانند تک رنگ یا رنگی باشند.

نگهداری قاب‌های آکریلیک
نکاتی در مورد نحوه نگهداری از قاب‌های آکریلیک

نکاتی در مورد نحوه نگهداری از قاب‌های آکریلیک

  • جهت اطمینان از اینکه از قاب آکریلیک خود بیشترین بهره را می‌برید، یک قاب اصلی خریداری کنید. این قاب‌ها مانند شیشه هستند و شکستن آنها آسان نیست، بنابراین تقریباً هیچ مهارت نگهداری وجود ندارد. تمرکز اصلی بر گرد و غبار و تمیز کردن منظم آن است.
  • هنگام گردگیری، برای جلوگیری از ایجاد خراش روی سطح از حوله تمیز کننده میکروفیبر استفاده کنید که به اندازه کافی نرم باشد.
  • اگر آلودگی زیادی روی قاب وجود دارد، لطفا تنها از آب برای تمیز کردن استفاده کنید. استفاده از پاک کننده‌های شیشه که حاوی آمونیاک یا استون هستند، توصیه نمی شود. این مواد شیمیایی باعث خوردگی مواد آکریلیک، کدر شدن سطح و ترک خوردن آن می‌شود. در صورت وجود خراش، با استفاده از واکس اتومبیل سطح آن را صیقل دهید تا حس صافی ایجاد شود.
قاب عکس‌های آکریلیک فراتر از یک قاب عکس
از قاب آکریلیک در گالری‌های هنری و موزه‌ها استفاده می شود.

قاب عکس‌های آکریلیک فراتر از قاب عکس هستند

قاب عکس‌های آکریلیک در واقع چیزی جز فریم نیستند، هنگامی که عکس‌ها را روی دیوار می‌گذاریم یا فقط برای یک نمایش زیبا از آنها استفاده می کنیم. پیچیدگی این قاب‌ها این است که ظاهر ظریفی چون شیشه دارند، اما مانند شیشه نمی شکنند. آن‌ها سبک هستند و می‌توانند عکس‌هایی از هر اندازه را در خود جای دهند. اختراع این قاب‌ها به دلیل داشتن قابی مشابه شیشه است و مزیت آنها اینست که به راحتی نمی‌شکنند. این قاب‌ها به دلیل مزایای بسیاری که نسبت به انواع دیگر قاب‌ها دارند، در گالری‌های هنری و موزه‌ها بسیار محبوب هستند. در ادامه مقاله، برخی از تفاوتهای موجود در انواع قابهای عکس‌ آکریلیک را برخواهیم شمرد.

انواع قاب عکس‌های آکریلیک
تفاوت انواع قاب عکس‌های آکریلیک با یکدیگر

تفاوت انواع قاب عکس‌های آکریلیک با یکدیگر

-تفاوت در جنس و ساختار قاب: چند نوع متداول از قابهای آکریلیک وجود دارد که از آن جمله می توان به انواع روشن و مات اشاره کرد. کاربرد قابهای مختلف آکریلیک در نحوه بازتاب نور، محافظت از عکس‌ها در برابر نور بیش از حد و آسیب‌های دیگر متفاوت است.

-تفاوت در نوع طراحی قاب: مورد دیگر طراحی براساس کل قاب است. به عنوان مثال، ما قاب‌های افقی برای قاب‌های تک یا چندگانه داریم و قاب‌های دیگر با اشکال مختلف.

-تفاوت در سایز قاب: قاب‌های آکریلیک به دلیل اندازه‌های مختلف می‌توانند به صورت عمودی نیز ساخته شده و به دیوار آویزان شوند. به طور کلی هرچه اندازه بزرگتر باشد، آویختن آنها دشوارتر خواهد بود. بنابراین هنگام تغییر فریم، این گزینه‌ها به بهترین گزینه شما تبدیل می‌شوند.

قاب عکس آکریلیک را می‌توان سفارشی کرد تا تمام جزئیات نفیسی را که می‌خواهید همراه عکس باشد، نشان دهد. این اطلاعات می‌تواند اطلاعاتی در مورد تصویر باشد و یا جزئیاتی مانند نام عکاس و هرگونه اطلاعات یا تزئینات دیگر. در مقایسه با انواع دیگر قاب عکس (مانند قاب عکس پی وی سی)، این قاب عکس‌ها یک اثر محیط زیستی دارند و بنابراین علاوه بر اینکه استفاده از آنها آسان است، سازگار با محیط زیست نیز می باشند. قاب آکریلیک همچنین می‌توانند مدت زمان طولانی دوام بیاورد، مانند قاب‌های چوبی و شیشه‌ای.

همانطور که گفتیم قاب عکس‌های آکریلیک فراتر از قاب عکس می باشند، آن‌ها همچنین خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهند که انواع دیگر قاب عکس نمی‌توانند در این زمینه با آنها رقابت داشته باشند. این قاب ها مقرون به صرفه هستند و می‌توانند هنگام خرید از فروشگاه مناسب ارزش خود را به طرق مختلف اثبات کنند. مجموعه ای کامل از انواع قاب ها در قاب نقاشی قابل سفارش میباشند.

نمایش بیشتر

مسعود سوهانکی

فعالیت صنایع چوبی قاب و نقاشی در سال ۸۵ بوده و از سال ۹۵ کار خود را به صورت رسمی و در شبکه های اجتماعی دنبال کرده است تمرکز اصلی صنایع قاب و نقاشی عرضه قاب چوبی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است، که در سه مدل نازک، پهن، دیپ و در ۶۰ کد رنگی با چوب روس ارائه میشود. تمامی قاب ها همراه با فیبر و طلق یا شیشه به صورت رایگان بوده و ارسال آن به سراسر کشور به وسیله پست انجام میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×