منظور از انواع شلف دیواری چیست؟

همانطور که در مقالات قبل گفته شد، شلف چوبی دیواری یک صفحه افقی مسطح است که در جایی از خانه، محل کسب و کار، فروشگاه یا مکان دیگر برای نگهداری و نمایش اشیا تزیینی استفاده می‌شود. شلف های دیواری بر روی زمین قرار نمی‌گیرند، بلکه روی دیوار نصب می‌شوند. معمولاً برای استحکام در نصب طرفین شلف توسط براکت ها لنگر داده می‌شود (پشتیبانی می‌شود).

شلف را می‌توان توسط پایه شلف نیز محکم کرد. شلف ها به عنوان پیشخوان، طاقچه و یا قفسه نیز استفاده می‌شوند. یک شلف را می‌توان به یک دیوار یا سطح عمودی دیگر متصل و یا  از سقف آویزان کرد.

شلف دیواری چیست؟
شلف می‌تواند بخشی مستقل از یک قاب، بخشی از کابینت، قفسه کتاب، در اتاق کودک به عنوان قفسه‌ای برای اسباب بازی و غیره باشد.

شلف می‌تواند بخشی مستقل از یک قاب، بخشی از کابینت، قفسه کتاب، در اتاق کودک به عنوان قفسه‌ای برای اسباب بازی و غیره باشد. معمولاً دو تا شش شلف یک واحد را تشکیل می‌دهند. هر شلف به تکیه گاههای عمودی یا مورب متصل می‌شود و به موازات یکدیگر قرار می‌گیرد.

شلف دیواری ایستاده آزاد از هر یک از طرفین یا هر دو طرف با طول بیشتر، قابل دسترسی هستند. به یک شلف با براکت های داخلی پنهان، شلف شناور گفته می‌شود.

طول قفسه بر اساس محدودیت‌های فضای نشستن و مقدار وزنی که انتظار می‌رود نگه دارد، محاسبه می‌شود. فاصله عمودی بین قفسه‌ها بر اساس محدودیت‌های فضای نشستن اتاق و ارتفاع اجسامی که در شلف های پایین‌تر قرار می‌گیرند تعیین می‌شود.

شلف هایی که سیستم قابل تنظیم دارند، اجازه می‌دهند تا فاصله عمودی تغییر کند. این واحد می‌تواند به صورت ثابت یا شلف متحرک باشد و باید به این مطلب اشاره کرد که سنگین‌ترین شلف بندی، شلف بندی پالتی است. در یک فروشگاه، لبه جلوی شلف ممکن است برای نمایش نام، شماره محصول، قیمت گذاری و سایر اطلاعات مربوط به آن مورد استفاده قرار گیرد.

ابعاد و اندازه‌های شلف دیواری
استاندارد ابعاد و اندازه‌های شلف دیواری و ارتفاع نصب آنها

استاندارد ابعاد و اندازه‌های یک شلف دیواری و ارتفاع نصب آنها

طراحان معمولاً سعی می‌کنند هنگام نصب شلف دیواری اطمینان حاصل کنند که پهنای قفسه از 1.4 عرض براکت و از 1.2 ارتفاع براکت ها بیشتر نباشد. فاصله بین براکت ها برای شلف های طولانی نباید بیش از 4 برابر عرض شلف باشد. طول و اندازه پیچ‌های نگهدارنده شلف برای نصب به روی دیوار بسته به جنس دیوار متفاوت است.

یک قانون اساسی برای دیوارهای بتونی این است که پیچ باید حداقل تا 10/1 عرض قفسه به داخل دیوار فرو برود. یکسری سیستم‌های شلفی وجود دارد که در آن پشت بندها به دیوار آویزان می‌شود که بدون پیچ براکت ها به آن متصل شده است.

اما این شلف ها در چه ارتفاعی باید قرار بگیرند؟ در این رابطه باید بگوییم بهتر است که این شلف ها در راستای دید انسان نصب شوند نه بالاتر و نه پایین‌تر و معمولاً این عدد بین 140 تا 160 است. زیرا در صورت رعایت این تناسب، جلوه و نمای زیباتری به دکوراسیون شما می‌بخشد.

شلف ها هنگامی که در اتاق کودک قرار می‌گیرند، باید در جایی نصب شوند که کودکان در صورت نیاز به راحتی به کتاب‌ها یا اسباب بازی‌های خود دسترسی پیدا کنند. با این حال، اگر برای تزیینات دکوراسیون باشند، باید آنقدر بالا باشند که دست کودکان به آنها نرسد.

جنس شلف دیواری
جنس شلف دیواری می‌تواند از جنس چوب، سنگ، گچ و در بعضی موارد از جنس پی وی سی باشد.

جنس شلف دیواری

شلف های دکوری دیواری با طرح‌های متنوع و جذاب برای متصل شدن به دیوار و قرار دادن وسایل و اکسسوری های تزیینی روی آن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شلف ها می‌توانند از جنس چوب و به صورت متحرک و یا از جنس سنگ و گچ و به صورت متصل به دیوار، مانند طاقچه دیواری که امروزه به طور کل از ظاهر سنتی خود دور شده‌اند و به صورت کاملاً مدرن در خانه‌ها اجرا می‌شوند باشند.

امروزه انواع شلف های متحرک (شلف هایی که به صورت مجزا به دیوار نصب یا آویزان می‌شوند) طرفدارن زیادی دارد و به عنوان یک تزیینی چشم گیر در خانه‌هایی با سبک مدرن یا مینیمال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 این شلف ها به قدری زیبایی دارند که به تنهایی با کمی تزیین، ظاهر خانه را به کل تغییر می‌دهند و حس مثبتی را در دکوراسیون منزل شما بوجود می‌آورد. بهتر است بدانید شلف در بعضی موردها از جنس پی وی سی ساخته می‌شود.

پی وی سی (پلی وینیل کلراید) و یا PVC نوعی پلاستیک از محصولات صنعت پتروشیمی می‌باشد. از ویژگی‌های این ورق ضد آب بودن، مقاوم در برابر خط و خش، مقاوم در برابر حشرات موذی و غیره است. این ورق‌ها به صورت روکش دار و رنگی در بازار موجود هستند و شلف دیواری pvc یکی از محصولات آن است که مقاومت نسبتاً خوبی دارد.

این محصول را می‌توانید با روکش طرح چوب نیز تهیه کنید و از آن به جای شلف چوبی استفاده کنید.

انواع مدل شلف دیواری
شلف های دیواری در طرح‌ها و مدل‌های متفاوت در بازار موجود می باشد.

انواع مدل شلف دیواری به چه صورت است؟

شلف های دیواری در طرح‌ها و مدل‌های متفاوت در بازار موجود هستند این شلف ها به راحتی یک فضای جذاب تزیین شده را به خانهٔ شما هدیه می‌دهند و حس مثبتی را به شما القا می‌کنند. شما می‌توانید وارد سایت ما شوید و بیش از چندین عکس شلف دیواری را ببینید. ما سعی کردیم متنوع‌ترین شلف های دیواری را به شما ارئه بدهیم تا شما بتوانید با خیال راحت و با توجه به سلیقهٔ شخصی خود و سبکی که در دکوراسیون منزل به کار بردید، شلف مورد نظر خود را تهیه کنید.

شلف های دیواری را کجا می‌فروشند؟

شاید شما هم یکی از طرفدارهای پرو پا قرص شلف های دیواری هستید و حتماً به فکرتان خطور کرده است که یک شلف دیواری بسازید. اما بهتر است فکر ساخت شلف دیواری را از سر بیرون کنید، زیرا برای این کار باید به ابزار و دانش کافی دسترسی داشته باشید و همچنین زمان و هزینهٔ زیادی صرف خرید چوب و ابزار مورد نظر کنید.

در این مورد ما خرید شلف دیواری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاید از خودتون بپرسید یک شلف شیک با قیمت مناسب را از کجا باید تهیه کنید؟ پاسخ آنست که فروش شلف های دیواری در فروشگاه‌های صنایع چوب و همچنین در نجاری‌ها، حتی به صورت سفارشی برای افراد سخت پسند صورت می‌گیرد.

اما نیازی به خروج از خانه نیست تا این همه راه طی کنید و به فروشگاه یا نجاری بروید. شما می‌توانید به راحتی و بدون اتلاف وقت، از شلف های موجود در سایت فروشگاهی ما دیدن کنید و با کمترین زمان و هزینه شلف های زیبایی تهیه نمایید. قیمت شلف دیواری نسبت به جنس مواد و متریال مورد استفاده در آن، ابعاد، اندازه، کیفیت ساخت آن و نیز سازنده آن تعیین می‌شود. ما به شما در مورد کیفیت شلف های موجود در فروشگاه قاب نقاشی اطمینان می‌دهیم.

نمایش بیشتر

مسعود سوهانکی

فعالیت صنایع چوبی قاب و نقاشی در سال ۸۵ بوده و از سال ۹۵ کار خود را به صورت رسمی و در شبکه های اجتماعی دنبال کرده است تمرکز اصلی صنایع قاب و نقاشی عرضه قاب چوبی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است، که در سه مدل نازک، پهن، دیپ و در ۶۰ کد رنگی با چوب روس ارائه میشود. تمامی قاب ها همراه با فیبر و طلق یا شیشه به صورت رایگان بوده و ارسال آن به سراسر کشور به وسیله پست انجام میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×