انواع شلف دیواری آشپزخانه-طرح های مختلف

در این مقاله قصد داریم در مورد شلف دکوری آشپزخانه و شلف چوبی آشپزخانه مدرن صحبت کنیم و به شما بگوییم دلایل استفاده از انواع شلف دیواری آشپزخانه چه می‌تواند باشد و هر مدل شلف آشپزخانه چه کاربردی برای شما و آشپزخانه شما خواهد داشت. در ادامه با ما همراه باشید.

چند سال است که روند آشپزخانه با شلف باز (شلف کابینت آشپزخانه بدون درب) وجود دارد، اما در واقع به نظر می‌رسد هیچ نشانه‌ای از کند شدن روند انتخاب این قفسه‌ها وجود ندارد. اگر چه مطمئناً این شلف ها همه پسند نیستند و برای همهٔ افراد ظاهری مناسب را ندارند، اما اگر می‌خواهید برخی از تغییرات مدرن و جدید را به فضای خود اضافه کنید، این شلف ها گزینه خوبی خواهند بود. برای آن دسته از شما که همیشه در تلاش هستید تا آشفتگی بزرگی را در آشپزخانه خود مهار کنید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

انواع شلف دیواری آشپزخانه
دلایل استفاده از انواع شلف دیواری آشپزخانه

برای افرادی که دوست دارند مدرن‌ترین سبک شلف در آشپزخانه را داشته باشند اما هنوز در تردید هستند، هشت دلیل آورده ایم که آنها را متقاعد می کند شلف های بدون درب را در فضای آشپزخانه خود امتحان کنند.

  • انعطاف پذیرتر هستند

باور کنید یا نکنید، قفسه‌های باز چیزی است که می‌توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید و کار خود را راحت‌تر انجام دهید، مانندخارج کردن یا بازگرداندن ظروف در آن‌ها. اول از هر چیز کار خود را به سادگی با درآوردن درهای کابینت آغاز کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که ببینید قفسه‌های باز برای آشپزخانه شما مناسب است یا خیر. اگر چنین بود و آنها را مناسب آشپزخانه خود دانستید، می‌توانید در نهایت قفسه‌های باز مورد علاقهٔ خود را سفارش دهید.

  • ترکیبی از قفسه‌های باز و کابینت‌های بسته در کنار هم

حتی اگر مطمئن هستید که می‌خواهید قفسه‌های باز را امتحان کنید، لازم نیست که همه قفسه‌های آشپزخانه خود را باز کنید. سعی کنید ترکیبی از قفسه‌های باز و کابینت‌های بسته را برای دستیابی به حداکثر انعطاف پذیری در مرتب سازی و ذخیره سازی ظروف در نظر بگیرید. می‌توانید چند کابینت بسته را جهت نظم دادن به بهم ریختگی‌های آشپزخانه نگه دارید و از قفسه‌های باز برای فضای دیگر خود استفاده کنید.

  • شما می‌توانید فضاهای خالی را پر کنید

اگر فضای آشپزخانه‌ای غیرقابل استفاده دارید، قفسه‌های باز نیز گزینه خوبی است. این قفسه بندی‌های سفارشی در اطراف قاب درب و یا در برخی دیوارهای خالی که بدون استفاده هستند، فضای مناسب و پر کاربردی را به آشپزخانه شما اضافه می‌کند که در غیر این صورت هدر می‌رفت و بلا استفاده باقی می‌ماند.

  • ممکن است با شکل و ظاهر آن خو گرفته باشید

اگر شما عاشق روش “قفسه بندی” هستید، پس قفسه‌های باز ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. این قفسه ها به شما این امکان را می‌دهد که با مرتب سازی مجدد و به روزرسانی وسایل داخل قفسه، به طور مداوم ظاهر فضای خود را تغییر دهید. این گزینه مخصوصاً اگر دوست دارید همزمان با تغییر فصل دکوراسیون را در فضای خود تغییر دهید، بسیار عالی است.

  • همه چیز را مرتب نگه می‌دارد

اگر به دنبال آشپزخانه توکار که برای اطمینان از نظم داشتن ساخته شده‌اند هستید، قفسه‌های باز ممکن است ایده خوبی باشد. ترفند این است: شما باید برای مرتب نگه داشتن وسایل خود متعهد شوید، بنابراین با وجود داشتن این قفسه‌ها می‌توانید از ظاهر به هم ریخته و آشفته آشپزخانه خود که ممکن است مانند یک انباری شلوغ باشد جلوگیری کنید.

  • مناسب برای افرادی که عاشق کلکسیون وسایل و جمع اوری برخی وسایل هستند

قفسه‌های باز نیز گزینه بسیار خوبی برای مجموعه داران است. آیا شما ظروف شیشه‌ای را جمع می‌کنید، برخی از الگوهای چینی، ظروف سرو، نمک پاش و فلفل پاش، لیوان‌ها و جام‌های مختلف یا هر چیز دیگری در این بین، شما واقعاً می‌توانید تمام اقلام موجود در مجموعه خود را با قفسه‌های باز به راحتی به نمایش بگذارید.

  • این یک راه حل مناسب برای صرفه جویی در هزینه است

اگر تا به حال اقدام به بازسازی آشپزخانه کرده‌اید، می دانید که کابینت سازی اغلب یکی از بزرگترین هزینه‌ها را برای شما در پی دارد. با این حال، استفاده از یک طرح قفسه باز در آشپزخانه شما در واقع می‌تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. این حتی می‌تواند به عنوان یک راه حل موقت به خوبی کار کند. اگر می دانید که سرانجام کابینت‌های بسته را می‌پسندید، اما هنوز نمی‌توانید هزینه آن را پرداخت کنید، پیشنهاد می‌کنیم قفسه‌های باز ارزان نصب کنید.

  • فوق العاده راحت هستند

برای کسانی که آشپزی به نوعی سرگرمی آنهاست و زیاد آشپزی می‌کنند، واقعاً نهایت راحتی داشتن دسترسی آسان به وسایل آشپزخانه در همه زمان‌ها و دیدن جا و مکان آنها است. در این صورت می‌توانید به راحتی هر آنچه را که نیاز داشته باشید پیدا کنید و دیگر از خود نمی‌پرسید جای فلان ظرف در چه کابینتی است و هرگز نگران نخواهید بود که ممکن است جای ظرف چینی خوشگل خود را به یاد نیاورید.

انواع شلف دیواری آشپزخانه
معرفی چند مدل شلف دیواری آشپزخانه

مدل‌های دیگر از شلف دیواری آشپزخانه

در بالا در مورد شلف کابینت صحبت کردیم و گفتیم می‌توانند به صورت بدون درب و یا همان قفسه باز و یا با درب و یا قفسه بسته مورد استفاده قرار بگیرند. اما این شلف ها تنها به کابینت ختم نمی‌شوند.

می‌خواهیم چند مدل شلف دکوری آشپزخانه به شما معرفی کنیم. همانطور که در مقالات قبل هم گفتیم، شلف ها می‌توانند جهت تزیین و با شکلی به غیر از کابینت در آشپزخانه شما قرار بگیرند. مثلاً به صورت قابی در دیوارهای خالی آشپزخانه جهت قرار دادن گلدان یا یک ظرف دکوراتیو و یا به صورت آویخته از سقف و همچنین به شکل رو میزی و یا جهت قرار دادن بر روی اوپن آشپزخانه.

شما می‌توانید با یک شلف دیواری برای آشپزخانه خود و قرار دادن گلدان‌های گل بر روی آن، طبیعت را به خانهٔ خود روانه کنید و یا می‌توانید تعدادی شلف رو میزی در آشپزخانه خود قرار دهید و از وسایل قیمتی و مورد علاقه خود روی آن قرار دهید و آن را به یک موزه‌ای اشیای قیمتی تبدیل کنید. در مجموع این شلف ها در آشپزخانه بخصوص برای خانم‌های خانه که بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می‌گذرانند بسیار پر کاربرد است و می‌تواند فضایی دل انگیز را برای او ایجاد کنند.

حالا شاید برای شما سؤال باشد که بهتر است شلف های تزیینی دقیقاً در کدام قسمت آشپزخانه قرار بگیرند؟ در ادامه در رابطه با این مطلب با شما خواهیم بود و اطلاعاتی در این مورد در اختیارتان خواهیم گذاشت.

انتخاب مکان شلف دیواری آشپزخانه
چند مکان جهت قرار دادن شلف دیواری آشپزخانه

چند مکان جهت قرار دادن شلف دیواری برای آشپزخانه

  1. در هر گوشه خالی از آشپزخانه و یا دیواری باریک و بدون استفاده: این‌ها مکان هاییی هستند که یک قفسه شناور واقعاً می‌درخشد. این یک روش ایده آل برای گرفتن چند سانتی متر فضای اضافی از گوشه خالی یا دیوار باریک است.
  2. یک پشت صحنهٔ زیبا از طریق یک صفحهٔ دکوری: با آویختن یک قفسه در بین کابینت‌های فوقانی، یک تیر و دو نشان بزنید. یک شلف باریک که هم پشت صحنهٔ زیبایی است و هم یک مکان مناسب برای ذخیره مواردی است که اغلب استفاده می‌شود، مانند روغن‌ها و ادویه‌ها.
  3. در بالای کابینت‌ها، دیوار کاشی کاری شده دارید اما کابینت بالایی ندارید؟ یک شلف آشپزخانه دکوری درست در جایی که دیوار کاشی شده به انتها می‌رسد قرار دهید. یعنی درست در بالای کاشی‌ها، جایی که قرار بوده است کابیت قرار بگیرد.
  4. در کنار کابینت: می‌توانید چند شلف دیواری کوچک در کنار کابینت آشپزخانه اضافه کنید.
  5. در وسط دیوار نقاشی شده: برای داشتن ظاهری فوق العاده شیک و با کنتراست بالا، شلف دیواری آشپزخانه سفید را در وسط دیواری تیره آویزان کنید.
  6. بالای میز: فضای پیشخوان (اوپن) آشپزخانه خود را با قرار دادن مایکروویو هدر ندهید. دو شلف دیواری را مستقیماً بالای میز روی دیوار آویزان کنید و مایکروویو را در بین آن جای دهید.
  7. مستقیماً در زیر کابینت‌های فوقانی: یک شل آشپزخانه که به کابینت‌های بالایی نزدیکتر آویزان است، به نظر می‌رسد بخشی از کابینت است.
  8. بالای پنجره و بین دو کابینت: یک شلف بالای پنجره آشپزخانه خود بگذارید! اگر این اتفاق بین دو قسمت کابینت آشپزخانه شما باشد، در این صورت این شلف به کابینت‌های شما می‌پیوندد.
  9. بالای کابینت‌ها: فضای خالی بالای کابینت می‌تواند یک مشکل اساسی باشد، اما یک شلف را در آنجا نصب کرده و اینطور مشکل را حل کنید!
  10. روی دیوار، بالای یک کابینت مستقل: چند شلف دیواری را روی دیوار بالای یک کابینت کم ارتفاع و با عرض یکسان قرار دهید و به ظاهر یک کابین بلند را به نمایش می‌گذارد.
شلف دیواری آشپزخانه
ابعاد و اندازه‌ شلف های دیواری برای آشپزخانه

ابعاد و اندازه‌ شلف های دیواری برای آشپزخانه

اگر یک شلف دیواری کتابخانه دارید، معمولاً قفسه شما نیازی به عمق بیشتر از 25 نخواهد داشت، زیرا عمق کتابها کمتر از 22 سانتی متر است. اگر به دنبال ابعاد و اندازه‌های یک شلف دیواری آشپزخانه هستید، باید بگوییم 30 سانتی متر برای عمق شلف کافی است.

از آنجا که عمق اکثر وسایلی که در شلف قرار دارند 30 سانتی متر یا کمتر است، شاید برای شما هم سؤال باشد که قفسه آشپزخانه تا چه اندازه باید عمق داشته باشد؟ 40 تا 60 سانتی متر، بله عمق یک کابینت معمولاً بین 40 تا 60 سانتی متر است که در اکثر کابینت‌ها 60 در نظر می‌گیرند.

متعاقباً، سؤال این است که قفسه‌های دیواری باید تا چه اندازه عمیق باشند؟ اندازه براکت های قفسه از 15 سانتی متر عمق (برای وسایل کوچک) تا 60 سانتی متر (برای قفسه‌هایی که وسایل بزرگ‌تر در انها قرار می‌گیرند) متغیر هستند. قفسه را طوری طراحی کنید که از براکت هایی استفاده شود که کمی از عمق قفسه‌ها کوچک‌تر باشند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید قفسه‌هایی به عمق 20 سانتی متر داشته باشید، از براکت های 17 سانتی متری استفاده کنید.

چند سانتی متر فاصله باید بین قفسه‌ها باشد؟

عمق قفسه با توجه به اندازه وسایلی که باید در آنها نگهداری شوند، به طور کلی در محدوده 15 تا 60 سانتی متر تعیین می‌شود. البته عمق 15 سانتیمتر به هیچ وجه مناسب کابینت نیست و جهت قرار دادن وسایل تزیینی مثل گلدان‌های کوچک استفاده می‌شود. اما فاصله قفسه‌ها به طور کلی از 17 تا 35 سانتی متر خواهد بود.

شلف های دیواری کابینت یکی از محبوب‌ترین و بحث برانگیزترین روند آشپزخانه در سال‌های اخیر است. دلایل زیادی برای دوست داشتن این مدل شلف دیواری آشپزخانه وجود دارد، یکی از آن دلایل این است که می‌تواند باعث شود نور آشپزخانه بیشتر شود و فضای آشپزخانه فضای بازتری به نظر برسد. ضمن این که استفاده از شلف، یک روش عالی برای نمایش ظروف است.

شلف دیواری آشپزخانه را از کجا میتوان تهیه نمود؟

فروش شلف دیواری آشپزخانه کار هر کسی نیست، زیرا شخص سازنده و فروشنده باید تخصص کافی در ساخت این شلف ها داشته باشد. بیشتر این شلف ها را می‌توانید به کابینت ساز ها و نجارها سفارش دهید.

البته قبل از خرید شلف دیواری آشپزخانه و سفارش، مطمئن شوید که فرد سازنده می‌تواند ابعاد و اندازه‌های استاندارد شلف شما را با دقت پیاده کند. بعد از اینکه از مهارت سازنده مطمئن شدید، می‌توانید با خیال راحت شلف مورد نظر خود را سفارش دهید. اما شما می‌توانید با خیال راحت و بدور از هر دغدغه‌ای از شلف های فروشگاه قاب نقاشی دیدن کنید و شلف مورد نظر خود را خریداری کنید.

نمایش بیشتر

مسعود سوهانکی

فعالیت صنایع چوبی قاب و نقاشی در سال ۸۵ بوده و از سال ۹۵ کار خود را به صورت رسمی و در شبکه های اجتماعی دنبال کرده است تمرکز اصلی صنایع قاب و نقاشی عرضه قاب چوبی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت است، که در سه مدل نازک، پهن، دیپ و در ۶۰ کد رنگی با چوب روس ارائه میشود. تمامی قاب ها همراه با فیبر و طلق یا شیشه به صورت رایگان بوده و ارسال آن به سراسر کشور به وسیله پست انجام میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
×